28 Ağustos 2014 Perşembe

#Tavsiye Filmler #Cognitive Science Movie İndex

Psikoloji ve özellikle bilişsel (cognitive) psikoloji ile ilgileniyorsanız, konularına göre ayrılmış film listesi:

https://www.indiana.edu/~cogfilms/

2 Ağustos 2014 Cumartesi

Bourne'un Mirası #TheBourneLegacy

Seri'nin diğer filmlerini burdan öğrenebilirsiniz.. tavsiye-thebournesupremacy-sevenpounds

     Mat Damon'un mirası deseler iyimiş. Filmi daha önce blog sayfamda paylaştığım ilk serileriyle kıyaslamadan izlerseniz gayet akıcı ve aksiyon dolu herşeyden önce bu filmi ilk üç filmden bağımsız olarak izlemenizi tavsiye ediyorum; sanki yeniden kurgulanmış bir yapıt gibi.. İşte bu yüzden izlerken çok iyi haz alırsınız..
Bu filmde Bourne'dan herşeyiyle farklı, bağımsız bir karakter var bir kere, ki zaten Renner bu role çok yakışmış..
Ajan Aaron Cross, The Bourne'un küllerinden değil, çökerttiği sistemden sonra, yeniden doğan, farklı bir karakter bence.
İlk üç filme bağlı kalmadan, abartı beklentilerinden uzak bir şekilde izlerseniz, son dönemde izleyebilceğiniz en hoş aksiyonlardan biri olacağına eminim..





NowPlaying





30 Mayıs 2014 Cuma

#NowPlaying

Kendi kendine konuşabilme özgürlüğünün olması güzel bi şey. Peki ne olmuş konuşmuşsam? Uzaya atılan milyonlarca, kaybolmaz ses dalgasıyım ben..




6. Bölüm : sır

Bu satırları yolda yada hengamede okumamalı, kaçırdığım anlamlar olur, üzülürüm. Hatta modern zamanlarda da okumamalı kaçırdığım sırlar olur.. 

28 Mart 2014 Cuma

Biraz İpek Biraz Huzur Biraz Hayat

Dinleyin bence.

Tam olarak şöyle oldu: Teyze oldum. 
İpek gibi bir meleğe kavuştum. Gözlerinin içine bi bakışı var ki içini sımsıcak yapar ve miss gibi bir de kokusu. Onun yanında derin derin nefes aldığımda içinde bulunduğum an değişmiyor, fakat saniyelerim güzelleşiyor sanki. Ayrıca şuan ne güzel bi an tanımlaması olucak, ders çalışırken günbatımı çok güzel miş burada ama konumuzun bununla alakası yok :)))
- Çanakkale'de

20 Mart 2014 Perşembe

14 Temmuz 2013 Pazar

Bazı anlar var o anlar anı olunca daha anlamlı oluyorlar..

Nasıl anlatsam, nerden başlasam? Tek ifade edebileceğim; hücrelerime dek şükran hissettiğim.
 Biliyorum ki; tüm gün, her an, her salise şükretsem az ailemle geçirdiğim zamana ve tüm gün,
 her an, 
her salise anlatsam onları yine de yetersiz kalır kelimelerim.

Şükrün nimeti çoğalttığını biliyor insan da bunca az şükre,
 bunca çok nimet aklımın alacağı şey değil!
 Üstelik bahşedilen; düşündüğümden fazlasıyla yerli yerinde, nokta atışlı,
 çok daha güzel, yani küçük aklımın ve hayallerimin çok ötesinde! 

Onlarca mevsim eskitmiş ömrümün hiçbir demi, şimdiye 
dek geçip giden sayısız Temmuz’un hiçbiri, son yaşadığım Temmuz kadar, 
bana bunca lezzet vermedi.

Bazı anlar var o anlar anı olunca daha anlamlı oluyorlar:))
Başından, sonuna dek, şuurlu bir şekilde geçirdiğim, nerdeyse her saatini 
içerek özümsediğim, bence hakkını da verdiğim, hasbihali kuvvetli, muhabbeti keyifli,
 harikulade anlar geçirdim. 
Epey zamandır gezmedim hiç bunca keyifle. Kimi zaman akşam yürüyüşlerine çıktım;
 gün batmadan daha. Nice güzelliği çektim içime; telaşla ve hızla, nice güzelliği işledim 
içimde; sabırla ve yavaşça.

Sanki İzmir'den gelirken sırtıma yük olan ne varsa bıraktım akıntıya. Hafifledim, hafifledim, hafifledim. Hasılı iyi hissettim. 

Mutluluk; karşımda duran fotoğraflara bakarken dahi “Seyahat ediniz, sıhhat bulunuz!”
 hadisini iliklerime dek hissetmekte.

Mutluluk paylaşmayıp kendime sakladığım fotoğraflarda beni güzelliğiyle çıldırtan manzaranın içinde bulunmak. Ve o fotoğraflara kondurulmak:)

Mutluluk; 
Zeynep'de gördüğüm  umut ve aydınlanmayla gelen değişim. Onda iyileşmeyi ve güzelleşmeyi görmek. En daraldığımız anlarda güzele yönelerek kendimizi terapi etmek, göz göze gelmek bile yeter onla:))  Ondan sonrası ise beklenmedik mucizeye gebe olması:))

Mutluluk bu işte!

İşte bu yüzden sırf bu yüzden tekrarlamaktan hiç bıkmadığım, daha içimden  söylerken ferahladığım şu kelimeler...

Şükürler olsun, bizi bizden daha çok düşünene ve bizim için hazırladığı harika mizansene!